Fritidstilbud og aftenklub

Billede fra fritidstilbudCenterafdelingen på Lumby skole er etableret som et helhedstilbud, hvor undervisning og fritid udgør en samlet enhed. Der er kun uddannet personale. Fritidstilbudene er opbygget i en genkendelig struktur, der understøtter den enkelte elev og fællesskabet. Vi tilstræber i fritidstilbudene at, eleverne medinddrages i valg af aktiviteter for at opleve tiden som sjov, spændende, hyggelig og tryg.
Fritidstilbudene er platformen for social udvikling i både kendte og ukendte rammer med støtte fra fast personale. Fritidstilbudene tilbyder oplevelser og læring, som vore elever ofte ikke får i deres nærmiljø.

Morgenmodul
kl. 7.00-8.00
• Rolig start på dagen i trygge omgivelserBillede fra fritidstilbud2
• Morgenmad
• Tid til hygge, leg og højtlæsning

Eftermiddagsmodul
kl. 14.00/15.00-16.00
• Leg og samvær med kammerater i struktureret sammenhæng
• Mulighed for inklusion med almenskolens SFO
• Opbygge kammeratskaber og relationer på tværs af klasserne
• Lektiecafé
• Værkstedstilbud (sport, musik, madlavning, sløjd mm.)

Aftenklub
kl. 15.00-19.00/21.00 på samlet 12 torsdage og fredage fordeltBillede fra fritidstilbud3 over året.
• Fra 7.-10. klasse
• Klubtilbud særligt tilrettelagt for vores elevgruppe
• Udvikling af sociale kompetencer og sociale spilleregler
• Mulighed for at fastholde og udvikle venskaber